Ett kärt barn har många namn.

Jag sitter och lyssnar på lite wbbradio.
Dom diskuterar smeknamn, då kom jag att börja tänka på alla mina.
Josephine, Jossan, Josse, Bino, Gösen, Doris, Josan, Bimbo, Bella.
En bra blandning av smeknamn, det ena mer smickrande än det andra.

Bino, av Erica och Anders. Började som Josefino Albino = Bino.
Gösen, av Maja som tycker att min tatuering ser ut som Jös efin = Gösen.
Doris, av min mupp bror och John. Ingen aning om grunden.
Josan, kommer från Joakim. Som inte kan stava. Jag blev helt enkelt en JoSan.
Bimbo, av min moster. Något som hängt med sen jag var ca 11 år.
Bella, har jag vuxit upp med. Släkten i Dalarna säger fortfarande bara Bella.

Det var mina smeknamn det. Vad kallas ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0